Afspraak maken

Spreekuur volgens afspraak

  • De praktijk is van maandag tot en met vrijdag geopend van 8:00 tot 17:00 uur

Afspraken maken

  • Tussen 8:00 en 10:30 uur kunt u bellen voor een afspraak op 0223-612 335
  • U kunt ook vragen om teruggebeld te worden door de huisarts voor korte vragen, het bespreken van uitslagen of overleg. De huisarts belt u dan op een afgesproken moment
  • Van 10:30-11:00 uur hebben we overleg en van 12:00-13:00 uur pauzeren wij. Wij zijn dan wel bereikbaar voor spoed
  • Voor uitslagen en overige vragen kunt u ’s middags bellen van 13:00 – 14:30 uur. U krijgt dan de assistente aan de lijn. U kunt ook dan vragen om teruggebeld te worden door de huisarts

Nu ook bereikbaar via het patiëntenportaal

U kun nu zelf afspraken inplannen en herhaalmedicatie aanvragen via ons patiëntenportaal. Volg deze link voor meer informatie en het aanmaken van een account.

Afspraak en voorbereiding

Het spreekuur is uitsluitend volgens afspraak. Een afspraak maken kan telefonisch op nummer: 0223- 612 335. Graag bellen tussen 08.00 en 10.30 uur.

Voor een consult wordt in de regel 10 minuten gepland. Komt u voor vragen die meer tijd nodig hebben, bijvoorbeeld bij meerdere vragen, dan kunt u bij de assistente een langere afspraak reserveren. Dat is vrijwel nooit een probleem en het voorkomt dat het spreekuur uitloopt, of dat uw vragen onvoldoende aandacht krijgen.

Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw consult. U hoeft uw klacht niet uitgebreid aan haar toe te lichten. Een korte samenvatting van uw reden van komst helpt de assistente bij het plannen van het spreekuur. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

Soms wilt u zich extra goed voorbereiden op een consult. U kunt u hier twee folders downloaden die u daarbij kunnen helpen.
Download folder “wgbo”
Download folder “ Wat vraag ik aan mijn arts?”

Zijn er spoedeisende zaken, dan gaan die voor op de geplande afspraken. Dit kan betekenen dat u moet wachten of dat de assistente u benadert voor een nieuwe afspraak.

Triage in de huisartsenpraktijk: wat is triage?

Wanneer u de huisarts belt, krijgt u een van de praktijkassistenten aan de telefoon. Zij vraagt u naar de reden dat u belt en stelt u een aantal vragen om uw hulpvraag precies duidelijk te krijgen. Dat heet triage.

Triage zorgt ervoor dat ondanks de toenemende drukte, de wachttijden zo kort mogelijk blijven. Het gaat erom dat u als patiënt de juiste zorg krijgt, op het juiste moment (bijv. bij spoed snel een afspraak of een spoedvisite), en bij de juiste hulpverlener. Het is niet de bedoeling dat de praktijkassistente de diagnose gaat stellen.
Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen zal de praktijkassistente u een aantal vragen stellen en kan zij u een voorstel doen. Er zijn verschillende mogelijkheden:

  • De assistente geeft u een advies, dit advies wordt altijd nabesproken met de huisarts;
  • De assistente vraagt de huisarts u terug te bellen;
  • De assistente maakt een afspraak voor een consult bij de huisarts of praktijkondersteuner;
  • De assistente maakt een afspraak voor een visite.

Als de afspraak geen haast heeft, zal de praktijkassistente u soms het voorstel doen later in de week te komen. Als u meerdere dingen wilt bespreken zal de assistente een dubbele afspraak voor u maken.

Eventueel kunt u met behulp van de website “Moet ik naar de dokter?  zelf beoordelen óf en zo ja, wanneer het nodig is om de huisarts te raadplegen. Dat kan via de digitale zelftriage op de website (www.moetiknaardedokter.nl) of met de gratis app.

Huisbezoeken

Wanneer u niet in de gelegenheid bent om naar de praktijk te komen kunt u een huisbezoek aanvragen. Omdat er echter op de praktijk betere onderzoeksmogelijkheden zijn, is het beter om toch te proberen naar de praktijk te komen.